کمیته علمی همایش مطالعات خلیج و شبه جزیره عربی که توسط مرکز مطالعات و تحقیقات سیاسی العربی قطر سازماندهی شده است، مهلت دریافت پیشنهادات تحقیقاتی برای یازدهمین همایش را تا روز شنبه 4 «می» 2024 تمدید کرد.

تمدید مهلت ارسال مقالات برای همایش مطالعات خلیج فارس در مرکز العربی قطر

کمیته علمی همایش مطالعات خلیج و شبه جزیره عربی که توسط مرکز مطالعات و تحقیقات سیاسی العربی قطر سازماندهی شده است، مهلت دریافت پیشنهادات تحقیقاتی برای یازدهمین همایش را تا روز شنبه 4 «می» 2024 تمدید کرد.

بخش مطالعات خلیج و شبه جزیره عربی که یک مجمع سالانه دارد هر ساله، محققان، دانشگاهیان و کارشناسان را از منطقه خلیج فارس، جهان عرب و دیگر کشورها برای بررسی مسائل منطقه و امور داخلی، منطقه ای و بین المللی مربوط به این منطقه، گرد هم می آورد.

همایش دوره یازدهم به دو محور اصلی می پردازد:

محور اول، موضوع «کشورهای عربی خلیج فارس و مسئله فلسطین» را مورد بحث قرار می دهد، به این جهت که به موضوعات عمده ای در رابطه با مواضع کشورهای خلیج فارس در قبال مسئله فلسطین مرتبط است. همچنین روابط کشورهای خلیج فارس و تاثیر آن بر قضیه فلسطین، روابط کشورهای خلیج فارس با رهبران و جنبش ملی فلسطینی و نهادهای فلسطینی نیز از آن حیث که منجر به تحقیق در مورد توجیهات عادی سازی روابط خلیجی-اسرائیلی شده است، مورد بررسی قرار خواهد داد.

محور دوم، با عنوان «شهر خلیجی، ساختار و بازیگر اجتماعی» مطرح شده است که به مشکلات پژوهشی مرتبط با شهرهای منطقه خلیج‌فارس و شبه جزیره عربی از جنبه‌های مختلف مرتبط با مدرن‌سازی، هویت ملی، دولت رانتی، جهانی شدن، برنامه ریزی شهری و شهرنشینی، جوامع مهاجر، نیروی کار و کثرت گرایی فرهنگی در شهر خلیجی، تحولات سریع معماری و شهری، گسترش شهری، شهرهای هوشمند و شهرهای تخصصی و همچنین تأثیر برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی بزرگ در شهر خلیجی می پردازد.

دستورالعمل نشست

  1. مجمع مطالعات خلیج و شبه جزیره عربی از اساتید دانشگاه و پژوهشگران کشورهای مختلف متخصص در حوزه خلیج فارس دعوت می کند تا با ارسال مقاله پژوهشی در یکی از دو موضوع فوق الذکر در این مجمع سالانه شرکت کنند.
  2. در این راستا پژوهشگر باید چکیده مقاله پژوهشی پیشنهادی خود را (در حدود 350 کلمه) به کمیته علمی، ارسال نماید. آخرین فرصت ارسال چکیده ها حداکثر تا 4 «می» 2024 است. چکیده باید همراه با رزومه به روز شده، ارسال شود که شامل عناوین تحقیقات تکمیل شده توسط محقق در زمینه های مرتبط با موضوع می باشد. چکیده یا هر گونه مکاتبه دیگر را به ایمیل زیر ارسال کنید. forum@dohainstitute.org
  3. کمیته علمی متعهد است حداکثر تا پنجشنبه 23 می 2024 پاسخ رد یا قبولی چکیده ها را به پژوهشگران اطلاع دهد.
  4. متن کامل پژوهش (تقریباً 5000 تا 7000 کلمه شامل پاورقی ها و مراجع) که خلاصه آن قبلا تایید شده، حداکثر باید تا 14 سپتامبر 2024 ارائه شود.
  5. کمیته علمی این حق را دارد که حتی پس از ارائه مقاله، آن را برای مشارکت در مجمع تأیید نکند. کمیته تصمیم خود را در این باره به اطلاع محقق خواهد رساند و یا آنکه برای بهبود کیفیت تحقیق و اصلاح آن، پیشنهاداتی را به محقق ارائه می دهد.
  6. مرکز العربی، هزینه های سفر و اقامت را متقبل می شود اما هیچ گونه جایزه یا حق الزحمه ای برای تحقیقات ارائه شده اعطا نمی کند.
  7. پژوهشگران می توانند مقالات پژوهشی خود را به زبان عربی یا انگلیسی بنویسند.
  8. این همایش در ماه «دسامبر» 2024 در مرکز مطالعات العربی قطر برگزار می شود.

اطلاعات بیشتر درباره محورهای همایش در فایل پیوست قابل مشاهده است.

gulf-studies-forum-round11-background-paper.pdf (dohainstitute.org)

کد خبر 19188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =